Dostępność cyfrowa
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie zobowiązuje się zapewnić dostępność cyfrową swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4.04.2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej pcpr-ns.pl
Data publikacji strony internetowej: 2023-05-30.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-02-20
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 04.04.2019 r. z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Strona posiada następujące ułatwienia dla osób niepełnosprawnych:
- Powiększanie liter
- Wersja kontrastowa
- Negatyw strony
- Wyłączenie kolorów (strona w odcieniach szarości)
- Włączenie na stałe opisów graficznych (alt)
- Odwrócenie kolorów
- Podkreślenie linków
- Czytelna czcionka
- Wbudowany głosowy czytnik tekstu
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Treści nieodstępne
- Nie wszystkie hiperłącza mają nadane tytuły
- Zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości
- Osadzone materiały wideo nie zawierają transkrypcji nagranego dźwięku, ale podjęte zostały działania w celu wdrożenia wymogu, a materiały wideo wcześniejsze (archiwalne) będą sukcesywnie poprawiane
- Elementy nietekstowe (zdjęcia, ozdobne obrazki, ikonki) nie zawsze mają wpisanej wartości alternatywnej. Braki te są na bieżąco usuwane.
- Zbyt mały kontrast niektórych elementów tekstowych i nietekstowych.
- Filmy wideo dostępne na stronie nie są tłumaczone na Polski Język Migowy, nie zawierają transkrypcji opisowej oraz nie posiadają napisów dla osób niesłyszących (są sukcesywnie poprawiane).
- Brak podstawowych informacji o Urzędzie w języku migowym dla osób z dysfunkcją słuchu.
- Brak formularza kontaktowego
Dokumenty w formie plików PDF
Część artykułów zamieszczonych na naszej stronie internetowej zawiera załączniki, które mogą być niedostępne dla osób korzystających z czytników ekranu. Jeśli jesteś zainteresowany odczytaniem informacji z takiego pliku, prosimy o wiadomość e-mail na adres:
Staramy się, aby nowe dokumenty PDF publikowane na naszej stronie internetowej były dostępne cyfrowo. Dokumenty te mają logiczną strukturę nagłówkową, tabele mają nagłówki, a elementy graficzne mają opisy alternatywne.
Aplikacja mobilna
Brak
Informacje zwrotne i dane kontaktowe:
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada:
E-mail:
Telefon: 184477911
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargę można złożyć również do Prezesa Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
Dostępność archtektoniczna
Obsługa interesantów Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Sączu odbywa się w budynku zlokalizowanym pod adresem ul. Jana Kilińskiego 72 a w Nowym Sączu.
W pobliżu budynku zlokalizowane są miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Wejście do budynku dostępne dla osób na wózku inwalidzkim (podjazd). Na parterze, tuż przy wejściu obecny jest pracownik, który udziela informacji i służy pomocą. Dostęp do poziomu pierwszego i drugiego piętra możliwy jest za pomocą windy. Budynek spełnia minimalne wymagania, jakie nakłada ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
W zakresie dostępności architektonicznej:
1. przestrzenie komunikacyjne budynków wolne od barier poziomych i pionowych (komunikacja pozioma – korytarze na jednym poziomie, komunikacja pionowa – windy),
2. zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku – tablice informacyjne,
3. zapewnienie wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego,
4. zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób – oznaczenia dróg ewakuacyjnych, szkolenia i instrukcje dla osób funkcyjnych z zakresu ochrony przeciwpożarowej i zasad postępowania na wypadek ewakuacji.
Ewakuacja - W przypadku konieczności ewakuacji należy wykonywać polecenia wyznaczonych i przygotowanych pracowników. Są oni odpowiedzialni za pomoc w dotarciu do miejsca ewakuacji osobom ze szczególnymi potrzebami.
Deklaracje sporządzono dnia: 2023.04.31.
Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2023-03-20
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.